Vi følger to fiskebrødre, to brødre som egentlig ikke er brødre,
gjennom oppturer og nedturer på deres ferd etter storørreten.

torsdag 17. juni 2010

17. Juni 2010

I dag tok jeg ferie og satte meg på første båt til Kristiansund. Her var det sørvest kuling og regn. Deilig. Må si jeg ble litt overrasket over at Blake (som også hadde tatt turen) ville fiske med flue i dette været. Men jeg kunne ikke være dårligere enn Blake, så jeg slang meg med. Vi skulle til vårt eget ørretparadis, Mekka.

Mekka lå der vakker og sensuell som vanlig. Vinden gjorde ikke forholdene super, men vi var ved godt mot. Jeg var interessert i årets første på flua. Og jeg visste at Mekka var plassen for suksess. Jeg valgte en streamer. Kastet ut og vips! Fisk på første kast. Det var en minifisk, såklart. Men det gjorde godt. I løpet av noen minutter hadde jeg også fått nr 2 og 3. Blake var ikke dårligere og var hakk i hel. Vi fisket oss rundt halve vannet og fisken var etter hele tiden. Krokingen satt ikke helt som den skulle, så flere slapp unna. Timene gikk og jeg var nå oppe i 11 ørret. Blake hadde fått 6. Plutselig får han en brukbar fisk på kroken. Når den nærmer seg blir vi med ett usikre på hva dette er. Ikke var det mort og ikke var det en vanlig ørret heller. Jaggu var det ikke en regnbueørret som hadde lurt seg på kroken. Blake var i ekstase. Vårt eget ørretparadis hadde regnbueørret. Fantastisk. Dette ga Blake en opptur og i løpet av den siste timen hadde han tatt meg igjen og det var 12 - 12. Blake dro like greit opp to til og vant dagens duell med 14-12. Resultatet av fluefiske i regn og blæst var altså 26 ørret, 4 mort og 1 regnbueørret. Mekka, for et vann!

Det skal også nevnes at undertegnede tok ledelsen i internoppgjøret med en kubbe på 200 gram.

Ingen tvil om at det blir flere turer til Mekka denne sommeren.

Vi fiskes! -Steven


Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar